Sabtu, Mei 17, 2008

Wak datang..

Assalamualaikum..

Kawan sefakultiku suatu ketika dahulu yang dikenali dengan panggilan Wak, menghubungi telefon bimbitku.

Wak..


"Lan, aku nak datang rumah kau hari ni. Boleh tak?"

"Boleh je. Pukul berapa nak datang, Wak?"

"Tengok lah, petang nanti aku inform balik. Ok?"

"Ok, Wak."

Pukul 4.30 petang, Wak call lagi, menyatakan bahawa dia berada di Stesen Komuter Serdang, dan meminta aku mengambilnya di sana.

Aku keluar bersendirian untuk mengambil Wak.

"Sayang, jaga diri di rumah ye. Abang nak pergi ambil Wak. Sekejap je."

"Ok, bang. Hati-hati memandu ye."

Setelah mengambil Wak, aku singgah membeli sedikit kuih dan lauk. Lebih kurang pukul 6.00 petang, aku dan Wak tiba di rumahku.

"Lan, aku ada hajat ni. Aku nak belanja kau dan isteri kau malam ni."

"Eh, tak payah la susah-susah, Wak."

"Takpe. Aku memang dah niat nak belanja."

Setelah solat maghrib, kami bertiga ke Jusco Taman Equine yang tidak jauh dari rumah. Kami makan di dalam Jusco. Semasa makan, macam-macam la cerita yang keluar.

Setelah siap makan, kami menuju ke Stesen Komuter Serdang untuk menghantar Wak.

Dalam perjalanan pulang, aku menghantar satu mesej kepada kakakku, Kaklong.

"Kaklong, jadi ke, nak pergi rumah MakNa? Kalau jadi, singgah la rumah Lan sebelum balik Parit Buntar."

Minggu lepas, Kaklong menyatakan keinginannya untuk ke rumah MakNa, melawat anak keenam MakNa yang baru dilahirkan.

"Kami sampai rumah MakNa pukul 4.00 petang tadi. InsyaALLAH kami akan singgah.", Kaklong membalas mesejku tadi.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008