Isnin, Mei 19, 2008

Kaklong sekeluarga datang..

Assalamualaikum..

Pagi tadi, Kaklong memaklumkan bahawa mereka 3 beranak akan singgah di rumah kami dari rumah MakNa di Seremban, sebelum bertolak pulang ke Parit Buntar, Perak.

Kaklong & Abelong..


Tengahari, setelah hampir sejam mereka bertolak, mereka tidak menemukan jalan yang aku petakan melalui SMS. Sebenarnya, mereka sudah melepasi plaza tol Kajang. Lepas tol itu lah, mereka keliru dengan papan tanda ke Seri Kembangan.

Aku memang mengakui bahawa kadang-kadang, papan tanda yang tertulis 'Seri Kembangan' tidak boleh dijadikan panduan untuk ke rumah kami kerana sudah beberapa kali kami mencuba beberapa jalan tetapi ternyata semakin jauh daripada haluan ke rumah kami. Setelah beberapa bulan tinggal di sini, barulah kami tahu dan biasa dengan selok-belok jalan untuk ke sini.

Akhirnya, sebagai penyelesaiannya, kami membuat keputusan untuk bertemu di Putrajaya, Presint 1, blok D. Mereka hanya perlu mengikut papan tanda kerana jalan ke sana tidak mengelirukan. Setelah bertemu di tempat tersebut, kami sama-sama pulang.

Setelah tiba, aku terus mendapatkan satu-satunya anak saudaraku setakat ini, iaitu Iffah.

Iffah yang comel..


"AyohNgoh rindu lah ko Iffah! Cepatnya dia besar ye..", aku mengambil Iffah daripada uminya.

"Mari lah masuk, Kaklong, Abelong.", isteriku mempelawa.

Setelah memasak dan sama-sama menjamu selera, kami berbual-bual seketika sambil mereka ingin menghilangkan penat dan mengumpul tenaga sebelum meneruskan perjalanan 3-4 jam ke rumah mereka di Parit Buntar.

Setelah hampir 2 jam, mereka meminta diri untuk pulang.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008