Jumaat, Mei 16, 2008

"Selamat Hari Guru" kepada Abah dan Kaklong..

Assalamualaikum dan selamat bertemu kembali..

Hari ini, semua tenaga pengajar diraikan dengan sambutan hari guru. Bersempena dengan sambutan tersebut, aku dengan ikhlas hati ingin mengucapkan "Selamat Hari Guru" kepada Abah yang telah sekian lama bergelar guru.

Abah..


Nama Abah : Raja Mamat bin Raja Ali..

Bagi anak-anak didik Abah di sekolah-sekolah yang pernah Abah bertugas, Abah mungkin hanya dianggap sebagai guru atau pengajar. Tetapi, bagi diriku dan adik-beradikku, Abah lebih daripada sekadar seorang guru. Malah, Abah adalah pendidik, pengasuh, dan segala-galanya dalam keluarga kami. Abah telah banyak mengajar kami tentang erti hidup ini, dan sanggup berkorban segala-galanya semata-mata kerana ingin melihat kami terdidik dengan ilmu dan iman yang akan membentuk peribadi dan jiwa kami semua.

"Terima kasih, Abah! Didikan dan tunjuk ajar Abah selama ini akan tetap kami hargai dan sanjungi.."

Tidak ketinggalan, hari ini juga adalah hari yang bermakna untuk Kaklong (kakakku yang sulung) yang kini bertugas sebagai guru JQAF di Parit Buntar, Perak.

Kaklong..


Nama Kaklong : Tengku Nur Azira binti Raja Mamat..

"Semoga Kaklong sentiasa sabar dalam mendidik anak-anak bangsa kita.."

Tidak lupa juga, hari ini adalah hari untuk meraikan semua guru yang pernah mengajar dan mendidikku secara formal di Sekolah Kebangsaan Seribong, Sekolah Menengah Ugama (Arab) Maahad Muhammadi Lilbanin, Kolej MARA Seremban, dan Universiti Malaya.

Akhir sekali, kepada sesiapa sahaja yang pernah memberikan ilmu dan tunjuk ajar kepadaku seperti di Pondok Lubuk Tapah, Pondok Pasir Tumboh, dan semua yang tidak mampu disenaraikan di sini.

"Selamat Hari Guru" diucapkan kepada semua guru di mana sahaja anda berada!


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008