Sabtu, Mei 10, 2008

Ambil Mok dan Kakcik di rumah MakNa..

Assalamualaikum..

Pukul 11.00 pagi, kami bertolak ke Seremban; rumah ibu saudaraku, MakNa (adik Ma). Jem teruk. Tak tahu lah apa puncanya. Jika tidak kerana kesesakan seperti itu, dalam masa lebih kurang satu jam sahaja, boleh sampai di Seremban. Pukul 2.30 petang, baru kami sampai di sana. MakNa sekeluarga nampaknya ada di rumah.

MakNa..


Sebenarnya, kami ke sana kerana nenekku (Mok) dan adik perempuanku (Kakcik) ada di sana. Mereka datang dari kampung untuk menziarahi MakNa yang baru melahirkan anak keenamnya. Mok dan Kakcik ingin datang ke rumah kami.

Kakcik..


Setelah Mok dan Kakcik siap, kami bertolak lebih kurang pukul 4.00 petang. Perjalanan nampaknya begitu lancar. Seperti perkiraanku, memang masa perjalanan hanya satu jam. Pukul 5.00 petang, kami selamat tiba di rumah kami di Seri Kembangan.

Selesai makan dan solat, kami semua bersiap-siap untuk ke Putrajaya Sentral. Mok dan Kakcik akan bertolak balik kampung dengan menaiki bas pada pukul 8.30 malam di sana.

"Inilah Masjid Putra, Putrajaya, Mok.", isteriku memberitahu setelah melalui masjid tersebut. Kerana kesuntukan masa, cukup lah sekadar kami lalu dan memerhatikannya dari dalam kereta.

"Nanti kalau orang tanya, boleh lah Mok beritahu, Mok dah datang Masjid Putra, Putrajaya.", adikku menambah.

Mok..


Kami tiba di Putrajaya Sentral tepat pukul 8.25 malam. Setelah Mok dan Kakcik memasuki bas tersebut, ia terus memulakan perjalanan. Nampaknya, hanya mereka berdua penumpang yang naik di situ. Dah dapat penumpang yang ditunggu-tunggu, terus meninggalkan stesen bas itu.

Setelah melambai-lambai mereka dan bas sudah mula hilang dari pandangan, kami berjalan menuju ke kereta dan memulakan perjalanan pulang.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008