Selasa, Mac 10, 2009

Selamat tiba di Seri Kembangan..

Assalamualaikum..

Pagi tadi, pukul 9.00 pagi, kami bertolak dari rumah Ma ke rumah Mek. Kami singgah di rumah Mek seketika sebelum bertolak ke rumah kami di Seri Kembangan, Selangor. Kebetulan KakYah (kakak isteriku) dan AbeMat baru tiba di rumah Mek kerana ingin membawa Mek ke hospital untuk rawatan susulan penyakit stroknya sejak beberapa bulan yang lalu.

Beberapa minit setelah Mek dibawa oleh KakYah, kami memulakan perjalanan. Dendangan lagu dan gelak ketawa kami menghiasi perjalanan kami yang jauh itu.


Hampir tiba di Bentong, Pahang, kami berkira-kira untuk singgah berehat seketika di rumah AbeKiman (abang isteriku) KakTie.

"Macam mana, bang? Jadi ke kita nak singgah rumah KakTie?"

"Jadi," aku akhirnya membuat keputusan.

Jika kami berhenti seketika, dapat lah juga isteriku merehatkan badannya yang lenguh-lenguh itu. Maklum lah, badannya kini membawa satu lagi nyawa.

Setibanya kami di rumah KakTie, kelihatan tiga orang anak lelakinya sedang bermain-main di halaman rumah, iaitu Afiq dan Adib (si kembar), dan Ayie. AbeKiman dan KakTie muncul dengan anak bongsu mereka, Ammar.


Sempat lagi KakTie menunjukkan langsir yang baru siap dijahit oleh KakMah.

Setelah menjamah hidangan nasi di rumah KakTie, kami meminta diri untuk menyambung perjalanan.

Kami bertolak dari rumah mereka pada pukul 9.00 malam. Lebih kurang pukul 11.00 malam, kami selamat tiba di rumah kami di Seri Kembangan, Selangor.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008