Sabtu, Mac 07, 2009

Selamat tiba di kampung..

Assalamualaikum..

Pagi tadi kami bertolak ke kampung dari rumah kami di Seri Kembangan, Selangor. Alhamdulillah, lebih kurang pukul 6.30 petang, kami selamat tiba di rumah mertuaku.

Ibu mertuaku (Mek) semakin pulih keadaannya berbanding ketika mula-mula ditimpa penyakit strok beberapa bulan yang lalu. Bapa mertuaku (Ayah) pula, seperti biasa, sibuk di belakang rumah, mengerjakan tanah yang masih berbaki. Ada sahaja tanaman atau pokok yang ditanamnya. Mek yang sudah tidak boleh bergerak sebebas dahulu selalu bising jika Ayah masih juga menyibukkan diri berbudi kepada tanah sebaik sahaja kebah daripada demamnya.

Sebenarnya Mek marah kerana Mek sayangkan Ayah. Begitulah kehidupan mereka yang bahagia setelah akhirnya berjaya membesarkan dan mendidik sembilan orang anak. Semua anak mereka sudah pun menghadiahkan cucu kepada mereka kecuali isteriku. InsyaAllah, tidak berapa lama lagi Mek akan menjadi nenek kepada anak kami pula.

Selain daripada Ayah dan Mek, yang tinggal bersama-sama mereka ialah AbeSul (abang isteriku) dan KakSa serta dua orang anak mereka, dan Ti(kembar isteriku) bersama Mat dan dua orang anak mereka. Ti baru sahaja berpindah pejabat dari Putrajaya ke Kota Bharu, Kelantan.

"Ma, malam ni kami tidur di rumah Mek"

Mesej kepada ibuku itu mengakhiri malam kami.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008