Selasa, Oktober 13, 2009

Kami ke Bangi..

Assalamualaikum..

Hari ini kami ke Bangi. Tujuan asal ialah untuk ke sebuah pusat perubatan homeopati di Billion, Bangi. Setelah mendengar nasihat daripada seorang temannya, isteriku mengajak aku membawa Ummair mencuba perubatan homeopati kerana menurutnya, kaedah perubatan ini bebas daripada bahan kimia di dalam kandungan ubat-ubatannya sebagaimana di klinik-klinik biasa.

Malangnya, pusat perubatan tersebut sudah tutup. Nampaknya kami terpaksa datang pada kesempatan yang lain.

Selepas itu, kami ke Warta. Kami mengganti bingkai cermin mata isteriku yang patah ketika tertinggal di rumah kami di sini ketika pulang berhari raya.

Dalam perjalanan pulang, kami singgah makan malam di Restoran Perantau di Bangi juga. Ummair nampaknya seronok dapat melihat ramai orang dan lampu berwarna-warni. Cuma satu perkara yang kami kasihan melihat Ummair, iaitu matanya tidak berkelip melihat kami makan, seolah-olah menagih simpati agar dirinya disuap dengan nasi.

"Sabar ye Ummair. Ummair masih belum dapat makan. Sekarang kan, Ummair masih dalam tempoh penyusuan eksklusif dengan Ummi. Selepas umur Ummair enam bulan, Abi dan Ummi akan suap nasi ye!"

Begitulah kami memujuk Ummair yang comel itu.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008