Khamis, Mei 13, 2010

Dulu 'blog kita', sekarang sudah jadi 'blog Abang'..

Assalamualaikum..

Agak lama blog ini tidak bertulis. Sebenarnya aku sibuk menyiapkan blog isteriku. Suatu ketika dahulu aku pernah menyuarakan cadangan agar isteriku mempunyai blog sendiri kerana begitu banyak perkara ingin dikongsi dengan kaun ibu mengenai penyusuan susu ibu.

"Tak pe lah bang. Sayang belum bersedia. Lagipun, Sayang boleh menulis dalam blog kita ni kalau Sayang teringin nak menulis", jawab isteriku ketika itu.

Selama ini, aku menulis mengenai perkara tersebut berdasarkan pandanganku sebagai suami dan bapa. Mungkin tidak ramai penulis yang berminat untuk membuat catatan mengenai isu wanita seperti ini. Mungkin hanya beberapa peratus yang meluagkan sedikit masa untuk menyatakan pandangan mengenai isu wanita dari perspektif lelaki.

Mungkin disebabkan sudah lama memendam perasaan untuk mempunyai blog sendiri ditambah pula dengan adanya sedikit masa yang boleh diluangkan untuk menulis blog di pejabat baru, isteriku meminta aku menyediakan satu blog untuknya.


Akhirnya, blog yang diberi nama Ummi Ummair ini siap dan bakal dipenuhi dengan pengalaman isteriku menyusukan Ummair dengan jayanya setakat ini!

Bermula pada saat itu, perbualan kami mengenai blog sudah sedikit berubah.

"Abang, Abang letak lah apa yang ada dalam 'blog Abang' tu ke dalam 'blog Sayang'!"

'Blog kita' sekarang adalah 'blog Abang' + 'blog Sayang'..



Cetak catatan ini..

2 ulasan:

__✿HARISA✿__ berkata...

SANGAT MENARIK...
SY SUKA CATATAN KAMU...
TULISLAH LAGI... SY PEMINAT KAMU.
SALAM

AzlanSajirah berkata...

Terima kasih di atas kesudian anda menziarahi blog ini..

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008