Khamis, Julai 10, 2008

Hari lahirku yang ke-26..

Assalamualaikum pengunjung-pengunjung sekalian..

Hari ini adalah ulangtahun kelahiranku yang ke-26.

"Selamat hari lahir yang ke-26, Abang."

Ungkapan di atas adalah ucapan pertama yang aku terima pada hari yang penuh makna ini. Sudah pastinya, ia diungkap oleh orang yang paling istimewa dalam hidupku, iaitu isteriku.

"Terima kasih, Sayangku.", aku membalas ucapan ikhlasnya itu.

Adik-beradikku (Kaklong, Kakcik, dan Ita) juga tidak ketinggalan mengirimkan mesej untuk meraikan aku. Aku amat menghargai ingatan tulus mereka itu.

Menjelang petang, kawan sefakultiku suatu ketika dahulu, Daud, menghantar mesej. Katanya, ingin bertandang ke rumah kami malam ini. Kami tidak keberatan kerana kami tidak merancang untuk ke mana-mana pada waktu malam.

Daud..


Lebih kurang pukul 9.00 malam, Daud tiba ditemani dua orang lagi kawan yang juga aku kenali mereka, iaitu Korak dan Arm. Itu pun, kami keluar mencari mereka bila mereka mula sesat. Maklum lah, ini adalah kali pertama mereka berkunjung ke rumah kami setelah ku berikan alamat petang tadi.

Setelah berbual-bual, isteriku menghidangkan sedikit kuih. Banyak juga yang kami bualkan memandangkan sudah agak lama kami tidak bertemu.

Sebelum pulang, Daud meninggalkan kad hari lahir dan hadiah. Aku agak terharu kerana dia mengingati tarikh ini.


Cetak catatan ini..

0 ulasan:

Disediakan oleh Tengku Azlan || Hakcipta Terpelihara © 2008